tirsdag 16. mai 2017

Sesongstart

Sist søndag måtte det bli fisketur, vi skriver jo mai og fiskefeberen har meldt seg kraftig.
Jeg gikk hjemmefra mot dagens turmål, Vasslivatnet. Når jeg hjemmefra slik, får jeg god trim i tillegg, det er jo alltid kjekt.

Begynner å få litt høyde og får utsikt tilbake mot bygda.
 
Tørsten slukken, er ikke helt varmt til varmen etter vineren.

Kaffepause innimellom fiskeøktene.
 Fremme ved Vasslivatnet setter jeg på en 6 grams møresild med rød rygg. Får raskt 2 fisker før det blir dødt, jeg flytter til ny fiskeplass og får 3 til før det er tid for kaffe.

Fangsten fra Vasslivatnet.
 Etter å ha supet i meg en kjel kaffe begynner jeg på hjemtur. Jeg legger ruta innom Bergstjønna og får noen ørreter til. To av de er ganske små, men lett røde og fine i kjøttet. Etter å ha flyttet meg rundt vannet får jeg to til opp mot halvkiloen. De to siste er såpass store til dette vannet å være at jeg slippet de ut igjen. Flotte korte ørreter som er brede over ryggen og kraftige. Det er best å la slike få vokse seg større og heller ta med de minste hjem til mat.

Bergstjønna.

 
 
Det var godt å være i gang med fiskesesongen igjen. Når jeg kom hjem etter denne turen, hadde jeg vært på tur i 7 timer, og fått både god trim og fisk til middag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar